Buhalterinė apskaita – tai visos eilės ūkinių operacijų bei įvykių, išreiktų pinigine verte, registravimo, skirstymo pagal tam tikras kategorijas bei apibendrinimo sistema, reikalinga rengiant įmonės finansines ataskaitas bei priimant įvairius finansinius sprendimus, tiesiogiai susijusios su įmonės veiklos sėkme. Buhalterinės apskaitos paslaugos yra aktualios visoms įmonėms, nepriklausomai nuo šių juridinio tipo (IĮ, AB, MB, UAB ir kita), veiklos srities, piniginių srautų bei kitų niuansų. Aišku, kuo didesni pinigai „juda“ bei įvairesnės finansinės operacijos yra atliekamos, tuo sudėtingesne užduotimi tampa buhalterinės apskaitos atlikimas.
Kas gali tvarkyti įmonės buhalterinę apskaitą?
Priklausomai nuo įmonės juridinio asmens tipo, buhalteriją gali savarankiškai tvarkyti asmuo, neturintis atitinkamo išsilavinimo (pavyzdžiui, individualios įmonės savininkas arba MB narys), pagal darbo sutartį dirbantis buhalteris arba apskaitos paslaugas teikianti įmonė/asmuo.
Buhalterinė apskaita yra sudaryta iš įvairių apskaitos užduočių, kurių atlikimas pareikalauja ne tik tokių asmeninių savybių, kaip, pavyzdžiui, pastabumas, kruopštumas, punktualumas, bet ir atitinkamos patirties bei, žinoma, laiko. Tad net ir tais atvejais, kai teoriškai apskaitą galima tvarkyti savarankiškai, derėtų gerai apsvarstyti ir profesionalaus buhalterio darbo alternatyvą.
Jei jūsų įmonė nėra tokia didelė, jog būtų aktualus pastovus buhalterio etatas, pravartu pasidomėti buhalterinių paslaugų pirkimu iš specializuotos apskaitos įmonės ar individualiai dirbančio buhalterio. Kodėl? Nes tokiu atveju mokate tik už atliktą darbą, o ne tam sugaištą laiką bei išvengiate būtinybės rūpintis, pavyzdžiui, buhalterio kabinetu, kompiuteriu, programine įranga bei kitais niuansais.
Kokiu darbus atlieka buhalteris?
Buhalteris ne tik kaukši skaičiuotuvo klavišais, bet ir analizuoja įvairius duomenis, rengia ataskaitas, bendradarbiauja su valstybinėmis institucijomis ir atlieka kitus įvairius darbus. Žodžiu, buhalterio diena, kaip gali atrodyti iš pirmo žvilgsnio, tikrai neprailgsta!
Kalbant apie apskaitos darbų įvairovę, kaip vieną svarbiausių užduočių ir būtiną tvarkingos buhalterijos sąlygą galima išskirti pirminių dokumentų registravimą. Tai – tiksliai išrašomos bei registruojamos sąskaitos, kasos pajamų orderiai ar kiti apskaitos dokumentai, susiję su pajamomis ar išlaidomis. Minėti dokumentai suteikia informaciją, svarbią kalbant apie įmonės pajamų, išlaidų ir mokesčių skaičiavimą, deklaracijų rengimą.