Šiandien Taline Europos inovacijų ir tinklų vykdomoji agentūra (INEA) ir bendroji Baltijos šalių (Lietuvos, Latvijos ir Estijos) įmonė „RB Rail AS“ pasirašė susitarimą dėl ES dotacijos greitojo geležinkelio „Rail Baltica“ I etapo plėtrai.
Dotacija yra skirta daliai „Rail Baltica“ projekto įgyvendinimo darbų: veikloms, pradėtoms 2015 m., ir kurios turėtų būti baigtos iki 2020 m. pabaigos. Tai apima techninius tyrimus ir studijas, žemės ekspropriaciją, pirmuosius statybos darbų etapus, projektų valdymą, priežiūrą ir viešinimą.
Tikslas yra užbaigti visą pasirengimą (techninius planus, statybos leidimus, žemės įsigijimus) ir pradėti pirmuosius statybos darbus tam tikruose Estijos, Latvijos ruožuose bei atkarpoje Kaunas-Panevėžys-Lietuvos ir Latvijos siena.
I finansavimo etapas Lietuvoje bus panaudotas įgyvendinti susijusius projektus – trūkstamų geležinkelio jungčių statybą tarp naujosios europinio standarto 1435 mm pločio vėžės geležinkelio linijos (nuo Lenkijos ir Lietuvos sienos iki Kauno) ir Kauno intermodalinio terminalo, nuo kurio į šiaurę bus tiesiama nauja atskira 1435 mm geležinkelio linija. Bus rengiami dokumentai dėl privačios žemės eksproprijavimo, poėmio visuomenės poreikiams, geležinkelio linijai nuo Kauno iki Lietuvos/Latvijos valstybių sienos techninis projektas ir vykdomos statybos.
„Rail Baltica“ projektas apima greitojo geležinkelio linijos nuo Talino iki Lietuvos/Lenkijos sienos statybą. Keleiviniai traukiniai važiuos iki 240 km/h greičiu, prekiniai – iki 120 km/h.
„Rail Baltica“ atkurs tiesioginius ryšius tarp Baltijos valstybių ir Europos geležinkelio tinklų, sukurs sąlygas regionų integracijai – susiejant Taliną, Rygą, Kauną (su jungtimi – Vilnių), Varšuvą ir Berlyną.