Šiandien jaunimas turi daugybę galimybių pažinti pasaulį ir įgyti vertingos patirties. Vienos iš jų – programa „Euroscola“ ir projektas MEPA (mokyklos – Europos Parlamento ambasadorės). Šios iniciatyvos supažindina su Europos Parlamento veikla, struktūra ir galiomis, suburia moksleivius iš visos Europos, kad jie praktiškai patirtų, kaip veikia parlamentinė demokratija.
Projektas „Euroscola“ pradėtas vykdyti dar 1990 m., ir nuo to laiko šimtai tūkstančių moksleivių iš įvairių šalių yra praleidę dieną Europos Parlamente. Viename renginyje dalyvauja apie 700 moksleivių, susirenkančių į plenarinių posėdžių salę Strasbūre.
Spalio 17 d. Zarasų „Ąžuolo“ gimnazijos mokiniai – ilgamečiai MEPA projekto dalyviai – aplankė Europos Parlamentą Strasbūre, kur jie atstovavo Lietuvai.
Renginio pradžioje visus dalyvius pasveikino Europos Parlamento pirmininkė Roberta Metsola. Programoje buvo numatyta Europos Parlamento darbo simuliacija, diskusijos su EP pirmininko pavaduotoju, balsavimai ir debatai klimato kaitos tema. Mokiniai ne tik imitavo parlamentarų darbą, bet ir bendravo su bendraamžiais iš įvairių šalių, diskutavo apie klimato kaitos priežastis bei galimus sprendimus.
Tai buvo unikali patirtis, kurią mokiniai gavo kaip apdovanojimą už aktyvų dalyvavimą MEPA veiklose – už žinias apie Europos Parlamentą, jo darbą, įtaką ir svarbą. Šiais metais zarasiškiai keliavo kartu su Vilniaus „Santaros“ ir Grigiškių gimnazistais.
Mokinius lydėję mokytojai taip pat turėjo savo iššūkių – jie stebėjo mokinių diskusijas, o renginio pabaigoje dalyvavo konkurse, kuriame reikėjo sudaryti komandą iš keturių narių iš skirtingų valstybių ir atsakyti į klausimą, pateiktą 21 Europos Sąjungos kalba. Šiemet nugalėjo komanda, kurios viena iš narių buvo „Ąžuolo“ gimnazijos mokytoja Daiva Matijošienė, dirbusi kartu su švede, lenke ir maltiete.
Mokytoja kasmet į MEPA veiklas įtraukia naujus mokinius, skatina juos domėtis pasauliu, būti aktyviais ir pilietiškais.
Žinoma, kelionė buvo ne tik mokslinė, bet ir kupina įspūdžių – gimnazistai aplankė Prahą, Strasbūrą, Frankfurtą prie Maino, Rotenburgą prie Tauberio. Keturių Europos Sąjungos šalių kelionė praplėtė akiratį, stiprino anglų kalbos žinias bei bendravimo įgūdžius.
Ko gero, ši patirtis įkvėps naujus mokinius prisijungti prie įvairių veiklų, domėtis Europos Parlamentu, politika ir mūsų pasaulio aktualijomis.




















