Automobilininkai, ketvirtadienį “Via Baltica” trasa vykę iš Panevėžio Kauno link ir priešinga krypimi, buvo nuotaikingai pasveikinti Kelio moters Stefutė ir jos kolegių “Taisom kelią” merginų.
“Važiuokite atsargiai, nes kelyje dirba žmonės”, – priminė Kelio moteris Stefutė (aktorė Violeta Mičiulienė) ties eismą ribojančiais ženklais kelyje sustojusies vairuotojams. Kelininkų atstovė dalijo savo ranka rašytus laiškus su meilės prisipažinimu ir linkėjimais.
Taip rekonstruojamoje tarptautinės magistralės atkarpoje „Panevėžio keliai“ atnaujino eismo saugumo ir kelių naudotojų tolerancijos ugdymo programą „Taisom kelią“. 2014 metais pradėta vykdyti programa apima nestandartinių informacinių stendų statybvietėse įrengimą, gyvą bendravimą kelyje su automobilininkais, vykdant aiškinamąjį darbą, informacijos sklaidą per žiniasklaidos priemones, socialinius tinklus.
“Via Baltica” penkiolikos kilometrų ruožo rekonstrukcija Panevėžio rajone eismo organizavimo požiūriu yra bene sudėtingiausias „Panevėžio kelių“ objektas šią vasarą. Darbai vykdomi nenutraukus eismo, o jį tik apribojus. Tai sukelia nepatogumų eismo dalyviams ir sukelia papildomas rizikas eismo saugumo požiūriu.
„Net ir nedidelis kelio remontas yra susijęs su eismo ribojimais. Primename vairuotojams, kad jie privalo paisyti laikinųjų kelio ženklų, atidžiai sekti nuorodas, siekiant išvengti skaudžių nelaimių. Eismo ribojimai neišvengiamai iššaukia nepakantumą ir net pyktį kelyje dirbantiems žmonėms. Mūsų tikslas – priminti, kad kelyje esi ne vienas, kad žmonės oranžinėmis liemenėmis atlieka reikalingą darbą, kuris pagerins kelio būklę ir eismo sąlygas“, – kalbėjo AB „Panevėžio keliai“ generalinis direktorius Virmantas Puidokas.
„Panevėžio keliai“ rekonstrukcijos darbus tarptautinėje magistralėje „Via Baltica“, magistralinio kelio A8 Panevėžys–Aristava–Sitkūnai atkarpoje nuo 8,32 iki 23,36 kilometro, pradėjo šių metų balandį. Eismo intensyvumas šioje „Via Baltica“ dalyje siekia beveik 7 tūkst. automobilių per parą. Trečdalį jų sudaro sunkusis transportas. Kelio paskirtis – tranzitinė, tačiau prie jo nėra jungiamųjų kelių, taigi tas pats kelias atlieka tiek tranzitinio, tiek skirstomojo kelio, tiek privažiuojamojo kelio funkciją.
Siekiama modernizuoti šį eismo saugumo prasme sudėtingą kelio ruožą, kad jis atitiktų ES kelių infrastuktūros plėtros reikalavimus, užtikrintų saugų susisiekimą. Darbai, pagal užsakovo patvirtintą grafiką, rekonstruojamoje „Via Baltica“ atkarpoje, pasak AB „Panevėžio keliai“ Panevėžio filialo direktoriaus pavaduotojo statybai Sauliaus Stravinsko, vyksta visame ruože nuo Šilaičių kapinių iki Ramygalos miesto ribos.
„Drenažo tinklų paklojome apie 85 procentus, įrengtos 5 pralaidos iš 8, įrengiamos projekte numatytos sankryžos. Per dvi pastarąsias dienas paklojome asfaltbetonio pagrindus dviejų kilometrų rože. Kaip numatyta, vyksta darbai durpynuose. Pirmajame toliau įrengiami skaldos poliai, antrajame durpyne vykdomi parengiamieji jo išdurpinimo darbai. Rekonstruojamos nuovažos, po jomis klojamos naujos pralaidos. Projekte numatoma rekonstruoti 73 nuovažas“, – informavo Saulius Stravinskas.
Esamas kelias yra 9 metrų pločio, su dviejų eismo juostų važiuojamąja dalimi. Rekonstrukcijos metu esama kelio danga stiprinama, o sankryžų vietose, dėl papildomų eismo juostų atsiradimo, platinama iš abiejų kelio pusių.
Darbų vykdymo metu bus naujai įrengta 1,845 km atitvarų, rekonstruota 18 autobusų sustojimo aikštelių. Sankryžų ir autobusų sustojimo aikštelių zonose bus įrengta 1,264 km dviračių ir pėsčiųjų takų.
Darbai vykdomi vadovaujantis 2015 m. kovo 24 d. pasirašyta sutartimi su Lietuvos automolinių kelių direkcija prie LR susisiekimo ministerijos. Projektas – „Transeuropinio tinklo kelio E67 (VIA BALTICA) plėtra. Dangos rekonstravimo II etapas“. Sutarties kaina su PVM – 22,79 mln. EUR. Sutartyje numatyta darbų pabaiga – 2016 m. sausio 24 d.
Fotografo Andriaus Repšio nuotraukose – Kelio moters Stefutės ir „Taisom kelią“ merginos Kristinos Vaičiūnaitės nuotykiai „Via Baltica“ trasoje.