eTwinning – tai Europos mokyklų bendruomenė, kuri suteikia nemokamą ir saugią platformą mokytojams, skirtą bendrauti, vystyti bendradarbiavimo projektus ir dalintis idėjomis visoje Europoje. Ši programa jau gyvuoja dešimt metų.
Rokiškio rajono Pandėlio gimnazija dalyvauja eTwinning programoje beveik nuo jos atsiradimo. Mokykloje vykdoma kasmet keletas projektų, dalyvauja ,galima sakyti, visų klasių mokiniai. Kaip, paklausite Jūs, galima įtraukti į projektinę veiklą visos mokyklos mokinius?
Atsakymas glūdi dalykų integracijoje, nes eTwinning projektų neįmanoma įsivaizduoti be bent dviejų dalykų integravimo. Pademonstruosiu tai šiais metais vykdytų eTwinning projektų pavyzdžiais. Per šiuos metus gimnazijoje vyko keturi eTwinning projektai: ,,Tweaster“, ,,Lašelio istorija“, ,,Mano šalies tradicijos“ bei ,,Tai, kas man patinka“.
Projekte „Lašelio kelionė” pagal pateiktą pradžią mokiniai sukūrė pasaką apie lietaus lašelio kelionę kiekvienoje šalyje ir iliustravo ją. Projektas integruotas į lietuvių kalbos, dailės pamokas. Rezultatas – numatyta išleisti knygą su mokinių kūrybiniais darbais.
Projektas ,,Tweaster“ – skirtas Velykų tradicijoms įvairiose Europos šalyse. Buvo darytos nuotraukos, vaizdo įrašai ir piešiniai. Buvo pristatyti lietuvių tradiciniai kiaušinių marginimo būdai. Kiaušinių pavyzdžiai taip pat buvo karpomi iš popieriaus. Projektas integruotas į dorinio ugdymo, lietuvių , anglų kalbos bei dailės pamokas. Rezultatas: mokiniai susipažino su skirtingų šalių Velykų tradicijomis bei kiaušinių marginimo būdais.
Kitas projektas – ,,Mano šalies tradicijos“ – skirtas mokinių tautiškumo ugdymui. Dalyvaudami šioje veikloje su Airijos ABC Akademy, Pandėlio mokiniai ne tik kūrė pateiktis apie tradicinius valgius, šventes šalyje, veiklas mokykloje, bet ir susipažino su kitos šalies tradicijomis. Rezultatas: projekto eigos metu abiejų šalių mokiniai pasikeitė informacija apie šalies tradicijas, vykdė apklausas, diskutavo, kaip švenčiamos valstybinės, religinės bei kitos šventės. Mokiniai sudarė kryžiažodžius, rašė rašinius apie tėvynę. Projektas integruotas į dorinio ugdymo, pilietiškumo, anglų, rusų kalbų pamokas.
Dar vienas eTwinning projektas – ,,Tai, kas man patinka“, kuris skirtas kalbiniams užsienio kalbos gebėjimams ugdyti. Pandėlio gimnazijos šeštokai kartu su Ukrainos mokiniais mokėsi per pamokas vienu metu. Sutartu laiku bei iš anksto aptarus temą, naudodamiesi internetiniais įrankiais, kalbėjo apie mėgstamą metų laiką, laisvalaikį, apie savo augintinius. Tokios pamokos vyko du mėnesius kartą per savaitę. Mokiniai kūrė dialogus, dainavo, minė mįsles, pasakodavo numatyta tema. Mokiniai taip pat kūrė animuotą mėgstamo gyvūno piešinį ir apibūdino jį. Projektas integruotas į rusų kalbos bei informacinių technologijų pamokas. Rezultatas pranoko lūkesčius. Mokiniai pamokoje buvo labai aktyvūs, stropiai ruošdavo namų darbus, nes reikėdavo partneriams be klaidų viską perteikti gyvai ir tiesiogiai. Mokiniams šis projektas padėjo lavinti IKT gebėjimus bei užsienio kalbos vartosenos kompetencijas. Projekto pabaigoje mokiniai nutarė apsikeisti laiškais ir kitais metais toliau tęsti veiklą.
Baigdama noriu pasakyti, kad integracija – tai galimybė atnaujinti ir praturtinti ugdymo turinį, skatinti mokinių domėjimąsi ne tik vienu mokomuoju dalyku, bet ugdymosi visuma. Integracija padeda mokinimas ugdyti šiuolaikinėje visuomenėje visas dalykines kompetencijas. Ir eTwinning programa – tai viena iš galimybių, kuri suteikia galimybę tarpkultūriniam bendravimui ir bendradarbiavimui, tolerancijai ir pagarbai ne tik savajai, bet ir kitoms kultūroms.
Rokiškio rajono Pandėlio gimnazijos mokytoja
Larisa Tichonova
[images cols=”five”]
[image link=”#” image=”5929″]
[image link=”#” image=”5930″]
[image link=”#” image=”5931″]
[/images]