Lietuviška, dvigubos paskirties aeronautikos įmonė „Airvolve“ sėkmingai baigė pirmuosius testavimo tyrimus bei pradėjo išskirtinio išradimo – taktinio transporto orlaivio patentavimo procesą. Įmonė kreipėsi į Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) patentų ir prekių ženklų biurą bei pateikė pirminę patento paraišką, po kurios turės dvylikos mėnesių laikotarpį galutiniam išradimo patentavimui.
Bendrovės „Airvolve“ patentu bus apsaugomas jos sukurtas orlaivis su horizontalios ašies rotoriais ir keliamąją jėgą generuojančiu korpusu.
Patentu taip pat bus apsaugomos ir orlaivyje veikiančios subsistemos (pvz. valdymo mechanizmas) bei skirtingos galimos orlaivio architektūros konfigūracijos.
„Nusprendėme, kad mums palankiausias patento teikimo procesas bei patento svarba globaliai yra Jungtinių Valstijų patentų biure, kadangi šios šalies patentus bei jų pirmumo teisę pripažįsta ir kitos didžiosios šalys, tokios kaip Japonija, Kinija, Junginė Kralystė, Australija bei Europos Sąjunga.
Patentų biurui pateikėme mūsų išradimą apibūdinančius dokumentus – patento paraišką su paaiškinančiomis iliustracijomis ir veikimo pagrindimu. Dabar turėsime dvylika mėnesių pilnam išradimo patentavimui, tačiau jau ir pirminė patento paraiška veiks kaip apsaugos mechanizmas. Jis mums suteikia išradimo pirmumo teisę. Tai reiškia, kad konkurentai visame pasaulyje jau nebegalės patentuoti tokio pat išradimo“, – teigia „Airvolve“ technologijų vadovas Tomas Narbuntas.
„Airvolve“ kuriamas didelės keliamosios galios orlaivis išsiskiria 10 kartų mažesnėmis nei įprasti sraigtasparniai operacinėmis sąnaudomis. Bendrovės sukurta išskirtinė horizontalios ašies propulsijos technologija didelio tūrio ir svorio krovinius leidžia gabenti atstumais iki 100 km, o pats orlaivis telpa jūriniame konteineryje.
Manoma, kad tokį orlaivį būtų galima naudoti įvairialypėms civilinėms ir gynybinėms misijoms, tokioms, kaip autonominis krovinių pristatymas, sužeistųjų evakuacija, paieškos ir gelbėjimo operacijos.
Pirmas orlaivio prototipas buvo išbandytas 2024-ųjų gegužę, taip užbaigiant dvejus metus trukusį bandomųjų tyrimų etapą.
Realių gabaritų orlaivio bandomieji skrydžiai prasidės 2025 metais pavasarį, Lietuvoje.
Projekto įgyvendinimui „Airvolve“ yra subūrusi itin stiprią profesionalų komandą. Joje – buvę NASA, „Ryanair Engineering“, „FL Technics“, darbuotojai.
Plačiau apie „Airvolve“: https://www.airvolve.aero