Kasdien vis didėja birželio 3 d. Panevėžyje, Savivaldybės aikštėje prasidėsiančio, o kitą dieną Pernu (Estija) finišuosiančio tarptautinio „Press ralio 2016“ dalyvių gretos.
Trumpam į šalį padėjusių kasdieninius darbo įrankius ir tapusių lenktynininkais žurnalistų negąsdina, jog tai bus ilgiausias per visą jo dviejų dešimtmečių istoriją ralis. Pirmą kartą ralio maršrutai ir greičio rungtys drieksis visų trijų Baltijos šalių – Lietuvos, Latvijos ir Estijos – keliais, o ralio dalyviams teks įveikti net 713,39 kilometrų, iš kurių 78,02 km sudaro greičio ir specialiųjų rungčių ruožai, trasą.
„Pirmosios paraiškos sulaukėme vasario 23 dieną, kai buvo dar tik braižomi šio renginio kontūrai, – teikia press ralį rengiančio Lietuvos žurnalistų autoklubo atsakingoji sekretorė Roma Balienė. – O ją, kaip visada stropūs ir pareigingi, atsiuntė ralio debiutantai iš Estijos, „Accelerista“ komandos nariai Veli Valentinas Rajasaaras ir Maarja Kupits.
Mišrus žurnalistų iš Estijos ekipažas vairuos šių metų gamybos hibridinį „Toyota Prius“ automobilį, kurio CO2 emisija – tik 76 gramai 1 kilometrui.
„Gana ilgai sukau galvą ką pasirinkti – labai įdomias ir man jau pažįstamas ralio trasas Rumunijoje ar debiutą „Press ralyje 2016“, – renginio spaudos centrui sakė Ukrainos žurnalo „Avtocentr“ atstovas Jaroslavas Kadutčenko. – Nusvėrė simpatijos ir trauka Baltijos šalims, todėl iki greito pasimatymo Panevėžyje, kur prasidės kolegų ralis“.
Jaroslavas ir jo šturmanas Maksimas Jevdokimovas neslepia, kad tokiam jų pasirinkimui bene didžiausios įtakos bus turėję labai palankūs Ukrainos žurnalistų Aleksejaus Močianovo, Serhijaus Kravetso ir kitų atsiliepimai apie lietuvių rengiamus žurnalistų ralius ir išskirtinę juos gaubiančią atmosferą.
Debiutantai iš Ukrainos – ne ralio naujokai. Jie yra išmėginę jėgas įvairiose panašaus rango varžybose, o Jaroslavas dalyvavo ir Ukrainos automobilių ralio čempionate.
Nors ukrainiečiai teigia, jog atvykę čia jie pirmosiose lenktynėse ambicingų tikslų sau nekelia, tačiau kad Jaroslavas su Maksimu nėra linkę apsiriboti tik pažintimi su trasomis ar renginio organizacija, iškalbingai liudija ir jų technika – „Mitsubishi Lancer Evo IX“.
Prieš trejus metus press ralį atrado ir kolegos iš automobilių ralio šalimi vadinamos Suomijos. Ir nepamiršo. Šiemet iš Suomijos atvyksta net keturi ekipažai, iš kurių „Autotoday“ Niclo von Bello ir Claso von Bello tandemui tai bus jau trečiasis paeiliui ralis Lietuvoje, kuriame šįsyk jie startuos su naujutėlaite „Opel Corsa“.
„Didelių pretenzijų „Press ralyje 2016“ nepuoselėjame. Tai liudija ir mūsų pasirinktas dyzelinu varomas automobilis, – teigia Niclas von Bellas. – Mes tiesiog džiaugiamės vairavimu Baltijos šalių keliais ir tuo pačiu metu susipažįstame su šių šalių automobilių žurnalistais. Kartu tai ir labai turiningų mūsų atostogų dalis, o lietuviams, kurie geba patraukti būrį kolegų iš daugelio šalių ir suorganizuoti tokias lenktynes, kuriomis belieka tik žavėtis nepriklausomai nuo to, kokią vietą tu jose iškovojai, nieko daugiau kaip saldaus pavydo nejaučiu“.
Dabar „Press ralio 2016“ rengėjai yra sulaukę daugiau nei 30 ekipažų paraiškų.
„Šiemet ralis driekiasi trijų respublikų keliais, todėl anksčiau pateikę paraiškas kolegos labai padeda renginio organizatoriams, – sako šio projekto koordinatorius Valdas Valiukevičius. – Tik žinodami tikslų dalyvių skaičių galėsime tinkamai pasirūpinti ne tik varžybų organizacija, bet ir ralio dalyvių poilsiu bei laisvalaikiu, kad apie mūsų renginius ir toliau visi išsivežtų kuo geriausius įspūdžius“.
Organizatorių nuotraukos