Utenos vaikų lopšelyje – darželyje „Želmenėlis” vyko praktinė konferencija „Šiuolaikinis kokybiškas ikimokyklinis ugdymas”
2015-06-10 dieną Utenos vaikų lopšelyje – darželyje „Želmenėlis“ vyko praktinė konferencija „Šiuolaikinis kokybiškas ikimokyklinis ugdymas”. Praktinės konferencijos dalyvius skambia daina sutiko vaikučiai, svarų sveikinimo žodį tarė Utenos rajono savivaldybės administracijos Švietimo, sporto ir jaunimo reikalų skyriaus vedėjas Romualdas Kraulišas, pasidžiaugdamas, kad pasikalbėti apie ankstyvojo ugdymo svarbą ir naujoves atvyko per 80 pedagogų iš visos Utenos apskrities.
Konferencijos organizatorės Utenos švietimo centro direktorė Vitalija Bujanauskienė ir Utenos vaikų lopšelio – darželio „Želmenėlis“ direktorė Sigita Balčiūnienė pristatė renginio idėją, programą ir pranešimų temas. O jų būta įvairių: pranešimą „Kokybiškas ankstyvasis ugdymas. Kodėl tai svarbu?“ pristatė Švietimo ir mokslo ministerijos Ikimokyklinio ir pradinio skyriaus vyriausioji specialistė, atliekanti skyriaus vedėjos pareigas Laimutė Jankauskienė, apie ikimokyklinio ugdymo programų atnaujinimus integruojant aktualų turinį kalbėjo nuolatinė darželio įvairiausių veiklų partnerė, Lietuvos edukologijos universiteto Ugdymo mokslų fakulteto dekanė, prof. Ona Monkevičienė. Su konferencijos dalyviais savo atradimais ir mintimis pasidalijo Robotikos akademijos direktorius Artūras Gaulia. Sertifikuotas „LEGO Education“ mokytojas bei taikomosios robotikos treneris supažindino pedagogus su sisteminio kūrybiškumo sąvoka.
Vėliau praktinės konferencijos dalyviams buvo pasiūlyta susipažinti su darželio ugdymo aplinkomis ir pasidalinti praktikų patirtimi. Atskirose grupelėse pedagogai analizavo aplinkos, skatinančios vaikų tyrinėjimo, problemų sprendimo, mokėjimo mokytis gebėjimų ugdymo svarbą, tėvų įsitraukimo į vaikų ugdymo procesą būdus bei vaikų, kaip lygiaverčių ugdomosios veiklos planavimo dalyvių skatinimą.
Utenos vaikų lopšelio-darželio „Želmenėlis” direktorė Sigita Balčiūnienė, apibendrindama konferenciją kalbėjo, kad ikimokyklinio ugdymo(si) proceso planavimo ypatumai nėra reglamentuojami nacionaliniu lygmeniu, tad darželio bendruomenė susitarė dėl tinkamo, kokybiško planavimo principinių nuostatų. Pasirinktas „Plaukimo takelių“ metodas, pasiūlytas Chris Wheatley iš Jungtinės Karalystės (National Lead professional for Leadership of AfA Head of Cotgrave Candleby Lane teaching School). Šis metodas šalyje buvo pristatytas 2012 m. seminaruose Lietuvos ekspertams vykdant nacionalinį projektą „Alternatyvus ugdymas“. Tyrimais nustatyta, kad tik kokybiškas ikimokyklinis ugdymas yra labiausiai atsiperkanti valstybės investicija. Mokslas patvirtina, kad išugdyti ankstyvi socialiniai įgūdžiai sudaro prielaidas sėkmingam pažintiniam tobulėjimui.
„Planuojant veiklas, mums svarbiausia yra vaiko gebėjimai, motyvacija ir kokius įgūdžius jis įgis. Taip pat atsižvelgiame į vaikų stipriąsias puses, jų poreikius, galimybes ir interesus.“- akcentavo S.Balčiūnienė, pasidalindama pastebėjimu, kad pokyčiai neįsitvirtins, jei juos įgyvendins tik siauras entuziastų būrelis. Direktorė padėkojo Utenos vaikų l/d „Želmenėlis“ gausiai entuziastų bendruomenei už tikėjimą, kad galima keistis ir daug ką pakeisti bei palinkėjo bendraminčiams, ieškantiems pokyčių ankstyvajame ugdyme, sutelkti aplink save entuziastus.