Dėlionė vaikams – tai ne tik pramoga, bet ir priemonė padėti jiems visokeriopai vystytis. Kai vaikai dėlioja dėlionės detales, jie ne tik patiria malonumą, jog pavyko sėkmingai sudėlioti iš smulkių detalių visą didelį paveikslą, bet ir tuo pačiu lavina judesių koordinacijos įgūdžius.
Kaip dėlionė padeda vystyti akių ir rankų koordinaciją bei atmintį?
Jau nuo mažens žaisdamas su dėlionėmis vaikas žvilgsniu pradeda fiksuoti tokias aplinkos detales, kaip spalvos, atspalviai ir šešėliai. Jis ima suvokti kaip iš mažų dalelių susidėlioja didelė visuma. Kol vaikas dar neina į mokyklą, jam reikia pasiūlyti nesudėtingo paveikslo dėlionę. Pavyzdžiui, jame gali būti pavaizduota didelė žuvis, paukštis ar koks nors kitas gyvūnas. Kaip yra nustatyta vaiko raidos specialistų, dėlionės taip pat lavina ir vaiko atmintį. Vieną sykį sudėliojęs žaidimą jis jį jau perpranta, atmintis tą pačią dėlionę kitą kartą jam padeda sudėlioti greičiau. O paskui jis jau gali lenktyniauti su kitais vaikais, kas greičiau iš jų būrio sudėlios panašaus sudėtingumo kitą dėlionę. Be to, jis pradės atpažinti detalių formas, skirs figūrines detales nuo lygiakraščių.
Kaip dėlionė gali padėti vaikui lavinti kalbą ir kokią dar naudą jos gali duoti?
Jei norite, kad jūsų mažylis sėkmingai pradėtų lavinti kalbinius įgūdžius, pasiūlykite jam nuosekliai papasakoti, kur jis ketina dėti vieną ar kitą dėlionės detalę. Taip pat paprašykite jo apibūdinti šių dalelių formas, taip išmokysite jį žodžiais apibūdinti geometrines formas. Aišku, jog dėlionės būna skiriamos įvairių amžiaus tarpsnių vaikams, tačiau kokio amžiaus bebūtų vaikas, pagrindinė nauda yra pasiekiama tada, kai tėvai kartu su juo imasi dėlioti turimą dėlionę. Nes tokiu būdu yra stiprinamas vidinis ryšys tarp vaiko ir tėvų. Ypač ryškiai tai pasireiškia tada, kai vaikui prireikia tėvų pagalbos dėliojant pirmąją savo gyvenime dėlionę.
Kaip dėlionė pasitarnauja psichologiniam vaiko stabilumui?
Tarp visų naudų, kurias garantuoja dėlionė, dar reikia paminėti ir tai, kad jos dėliojimas labai raminamai veikia net didelio psichologinio aktyvumo vaikus. Ramybė ir susikaupimas vaikui yra reikalingi nuo pat dėlionės dėliojimo pradžios iki pat pabaigos. O kai dėlionė pagaliau baigta, tada galima pasidžiaugti kartu su vaiku. Ir būtina nepamiršti, jog vaiką už tokį sėkmingą darbą reikia nuoširdžiai pagirti, kad jis pasijustų dar laimingesnis. Atrodo, jog nieko čia ypatingo, tačiau vaikui tai pergalės pažinimo džiaugsmas, kurį ateityje jam norėsis vis dažniau ir dažniau patirti.