Antrus metus organizuotame „Miestų forumo” renginyje ekonomistai, verslininkai ir politikai diskutavo apie tai, kokios strategijos šiais metais turėtų griebtis didieji ir mažieji šalies miestai siekdami prisivilioti didesnį turistų srautą.
Lietuvos verslo konfederacijos (LVK) prezidento Valdo Sutkaus teigimu, tik bendradarbiaujant galima tikėtis geresnių rezultatų: „Lietuva nėra didelė šalis, nuo Vilniaus iki Klaipėdos galima nukeliauti vos per 3 valandas, todėl užsienio turistai per vieną dieną gali aplankyti įvairias vietas, bet tam reikalingas bendras savivaldybių darbas kartu pristatant save, kuriant bendrą įvaizdį“.
Lietuvos verslo konfederacijos organizuotame Miestų forume 2016, kurio tema „Sėkmės formulė – rinkodara?“ susirinko daugiau kaip 250 dalyvių. Forume buvo kalbama, kad miestai turėtų dar aktyviau naudoti e-rinkodarą bei pasitelkiant naująsias technologijas vilioti turistus.
LVK prezidentui pritarė ir politikas Gintautas Babravičius, kuris išskyrė tik du miestus, kurie Lietuvos mastu geba vilioti turistus vieni: „Tik Vilnius ir Kaunas gali vieni vilioti turistus, visi kiti regionai turi bendradarbiauti“.
Stengiantis prisivilioti turistų į miestą, ypatingai svarbi tampa tikslinga miesto reklama ir komunikacija. Įvairūs leidiniai, lankstinukai ir katalogai apie lankytinas vietas ir turizmą nėra tokie populiarūs ir skaitomi, kaip buvo anksčiau, nes dabar viską galima greičiau ir patogiau rasti internete. Tuo tarpu netradicinės prisistatymo priemonės, pavyzdžiui, 3D virtualūs turai, socialiniai tinklai – gali būti labai veiksmingi, gerinant Lietuvos įvaizdį ir didinant šalies kaip patrauklios atostogų krypties žinomumą.
Legendinės grupės „Antis“ lyderis ir architektas Algirdas Kaušpėdas renginyje prisiminė savo kelionę į Etiopiją ir sakė, kad kiekvienas miestelis ir valstybė turi turėti savo išskirtinumą.
„Neseniai buvau Etiopijoje, kur vietos kelionių gidas manęs paklausė, tai kuo ypatinga yra Lietuva. Net pasimečiau, bet susikaupęs pasakiau, kad mes gaminame skaniausią ruginę duoną. Ir tikrai su dideliu pasididžiavimu tai pasakiau. Interesai gali būti emocinėse plotmėse. Nereikia unikalių dalykų ieškoti toli, reikia atrasti save ir iš savo istorijos, ir paveldo, ir tradicijų ištraukti tikrus dalykus“, – LVK renginyje kalbėjo A. Kaušpėdas.
SEB banko prezidento patarėjas Gitanas Nausėda renginio metu sakė, kad Lietuvos savivaldybės nuveikė daug investuodamos į savo aplinką: „Mes sutvarkėme viešąsias erdves. Dabar gražu žiūrėti į miestelius, centrines jų aikštes“.
A. Kaušpėdas renginyje išskyrė Jonavos pavyzdį: „Jonava – vienintelis miestas Lietuvoje, kuris beveik visas renovuotas. Atvažiuoji kaip į suomišką miestą. Visai kitokia kokybė“.
Diskusijos dalyviai sakė, kad kiekvienas miestelis gali turėti savo legendą, o prie jos kūrimo turi prisidėti ne tik profesionalūs specialistai, bet ir vietiniai žmonės.
„Miesto sėkmė prasideda nuo savivaldos. Anykščiai sukūrė pažintinį taką, kuris populiarėja visame pasaulyje. Legendą galima sukurti lygioje vietoje“, – kalbėjo G. Nausėda.
Ekonomistas prisiminė savo gimtąją Klaipėdą bei klausė, kiek dabartinėje Klaipėdoje yra Klaipėdos, ir kiek Memelio: „Kartais mums pritrūksta istorinio supratimo, kai atsikeliame į seną namą, mes pasidomime, kokie gyventojai gyveno, kokia namo istorija. Ir aš manau, kad Klaipėda sprendžia klausimą, kiek dabartinėje Klaipėdoje yra Klaipėdos, ir kiek yra Memelio“.
A.Kaušpėdas taip pat prisiminė, kodėl Vilniuje atsirado legendinio muzikanto Franko Zapos paminklas, kuris pritraukia ne vieną šimtą turistų į Lietuvos sostinę: „Buvo žmonių būrelis, kurie pasakė, kad šitam žmogui reikia pastatyti paminklą“.
Diskusijos dalyviai sakė, kad populiarios roko grupės „Red Hot Chilli Peppers“ lyderis Anthony Kiedis yra kilęs iš Lietuvos, o jo gimtinėje derėtų pastatyti jo garbei taip pat statulą.
Renginys „Miestų forumas“ buvo jau antroji tokio tipo diskusija. Prie šių metų forumo organizavimo prisidėjo ir parodų rūmai LITEXPO. Renginių metu įvairių miestų ir regionų politikai, ekonomistai ir verslininkai aptaria regionų plėtros galimybes bei svarbiausius ateinančių metų darbus.