Lietuvos ekonomikai nemažinant augimo tempo, neigiamą infliacijos poveikį jaučia ne tik vartotojai – juntamai brangstančios prekės ir paslaugos ima trukdyti ir verslo plėtrai. Trys iš keturių smulkaus ir vidutinio verslo atstovų tvirtina, kad augančių kainų poveikis verslui yra akivaizdus, atskleidė rinkos tyrimų bendrovės „Spinter tyrimai“ apklausa.
Beveik trys ketvirtadaliai, arba 77 proc. smulkių ir vidutinių verslininkų nurodo, jog didėjančios kainos stabdo verslo plėtrą. Priešingos nuomonės laikosi tik kas penktas smulkios ir vidutinės įmonės atstovas.
„Praėjusių metų pabaigoje infliacija šalyje siekė apie 1 proc., o šių metų viduryje ji šoktelėjo iki 3,5 procento. Esant tokiam sparčiam infliacijos augimui, kainų kilimą jaučia ne tik galutiniai prekių ir paslaugų vartotojai, bet ir verslas. Apklausa aiškiai parodė, kad priešingai nei dažnai linkstama manyti, verslininkai mato, kad tai neturi pozityvios įtakos verslo pelningumui. Tai patvirtina ir Statistikos departamento duomenys, kurie rodo, kad šiuo metu įmonių pelningumas neviršija 5-6 proc.”, – sako apklausą inicijavusio „Citadele“ banko Smulkiojo ir vidutinio verslo klientų departamento direktorė Giedrė Kubiliūnienė.
Tuo tarpu Lietuvos verslo konfederacijos (LVK) prezidentas Valdas Sutkus teigia, kad smulkaus ir vidutinio verslo sektorius yra itin priklausomas nuo bendros ekonominės situacijos.
„Būtent smulkaus ir vidutinio verslo situacija, tai, kaip jis vertina plėtros galimybes, yra tarsi lakmuso popierėlis, rodantis, kiek sveika visos šalies ekonomika ir kokie galimi jos augimo scenarijai. Emigravus nemažam skaičiui Lietuvos gyventojų, kurie galėtų būti ir dirbantieji, ir galutinės paslaugos ar prekės pirkėjai, smulkus ir vidutinis verslas tampa dar pažeidžiamesnis“, – įsitikinęs V. Sutkus.
Pasak „Citadele“ banko atstovės, verslininkų apklausos rezultatai taip pat atskleidžia, kad kainų augimas verslui susirūpinimą kelia dėl vis aršiau jaučiamo spaudimo didinti išlaidas, susijusias su darbo užmokesčiu.
„Vos 19 proc. verslininkų teigia nejaučiantys ryšio tarp verslo plėtros galimybių ir augančių kainų. Brangstant prekėms ir paslaugoms, ekonomikai sparčiai augant nuo jo neatsilieka ir vidaus vartojimas, tad verslininkams didėja spaudimas kelti atlyginimus. Tai ypač greitai pajunta smulkus ir vidutinis verslas, plėtrą planuojantis iš anksto ir veikiantis itin konkurencingoje aplinkoje. Plėtra įmanoma tik turint pakankamai lėšų, o kai augančias pajamas labai greitai pasiveja išlaidų augimas, kurių didžiąją dalį sudaro darbo užmokesčio augimas, plėstis tampa itin sudėtinga“, – sako „Citadele“ banko Smulkiojo ir vidutinio verslo klientų departamento direktorė.
„Spinter tyrimai“ apklausą, kurioje dalyvavo 500 smulkaus ir vidutinio verslo įmonių vadovų, atliko šiemet gegužės mėnesį.
LVK informacija