Pasauliui nuolat judant į naujuosius laikus atsiranda vis naujų pokyčių. Juos laisvai galima pamatyti ir verslo spektre. Seniai gyvuojantys verslai jau turi gerai sau (ir kitiems) žinomus įmonės pavadinimus, tačiau su naujais pokyčiais tenka kartais pamąstyti ir apie pavadinimo pakeitimą. Tai padaryti yra visiškai nesunku, tačiau reikia atkreipti dėmesį į keletą svarbių aspektų.
Kokie yra pagrindiniai pavadinimo keitimo etapai?
Įmonės pavadinimo keitimas yra procedūra, kurios metu pakeičiamas juridinio asmens pavadinimas. Faktas, kad šis pakeitimo procesas vykdomas remiantis Lietuvos Respublikos Civiliniu Kodeksu, o planuojant pavadinimo pakeitimą, apie tai turėtų viešai būti pranešta pagrindiniuose įmonei aktualiuose kanaluose.
Etapai yra skirstomi į:
- Vykdomas balsavimas dėl pavadinimo keitimo
- Pranešama visiems įmonės kreditoriams
- Pokyčiai įmonės įstatuose bei patvirtinama pas notarą
- Kreipimasis į RC (Registrų Centro) Juridinių asmenų registrą
Kokie yra dokumentų pateikimo būdai?
Egzistuoja keli dokumentų pakeitimo būdai padėsiantys įgalinti įmonės pavadinimo pakeitimą: tiesioginis būdas, kai dokumentai ir duomenys yra pateikiami tiesiai į Registrų Centrą. Šiai procedūrai atlikti jums reikės:
- Formos (JAR-1), kuri yra patvirtinta notaro
- Pas notarą patvirtintų naujų įmonės įstatų
- Dalininkų susirinkimo protokolo (jame turėjo būti nuspręsta keisti įmonės pavadinimą)
- Patvirtinančio dokumento apie įmonės atstovo teikiančio dokumentus tapatybę
Taip pat galima pasirinkti ir kitą būdą – elektroninis būdas. Šiuo būdu viskas yra atliekama ir pateikiama Registrų centro e-sistemoje.
Pasirinkus šį būdą, šiuo atveju reikės pateikti visus tuos pačius dokumentus, kaip ir kreipiantis tiesiogiai. Tačiau reikėtų atkreipti dėmesį į tai, kad dokumentų pateikimas elektroniniu būdu yra taikomas ne visoms juridinių asmenų formoms.
Pateikti duomenis elektroniniu būdu gali:
- UAB
- MB
- IĮ
- Všį
- Paramos ir Labdaros fondai
- Asociacijos
Keičiant pavadinimą elektroniniu būdu, visi duomenys pateikiami ir tvarkomi naudojant Registrų Centro elektroninę sistemą, o prie jos prisijungus patvirtinamas jų pateikimas įmonės atstovo elektroniniu parašu.
RC darbuotojui peržiūrėjus ir patvirtinus pateiktus dokumentus, naujas įmonės pavadinimas laikinai įregistruojamas Juridinių asmenų registro sistemoje. Šis būdas yra žymiai patogesnis ir greitesnis, nes taupomas laikas ir nereikia rūpintis fizinėmis dokumentų kopijomis.
Kaip pateikti dokumentus RC elektroninėje sistemoje?
Kai prisijungsite prie pagrindinės RC sistemos, iš meniu turite pasirinkti keletą punktų. Tai yra:
- “Juridinio asmens prašymai”
- “Prašymas pakeisti juridinio asmens duomenis ir dokumentus”
- “Pagrindiniai ir kiti duomenys”
Suvedus visą šią informaciją, jums automatiškai sugeneruojamas JAR-1 prašymas. Atkreipkite dėmesį į tai, jog tokius dokumentus kaip įmonės atstovo asmens dokumentai ir dalininkų susirinkimo protokolas turi būti įkelti jūsų pačių, atskenavus PDF formatu!
Kartu reikia įkelti ir įrodymus, jog apie pavadinimo pakeitimą pranešėte viešai bei informavote savo akcininkus raštu (ar kitu būdu).