Pėsčiųjų viaduko perdangą ties Žemaitkiemio sankryža magistralės A2 Vilnius–Panevėžys 72,18 kilometre ant įrengtų atramų planuojama užkelti naktį iš balandžio 28 į 29 d. Eismas magistralės ruože ties Ukmerge gali būti draudžiamas iki trijų valandų.
„Užkėlimas planuojamas naktį iš balandžio 28 į 29 d., jei nebus stipraus vėjo. Esant stipriam šoniniam vėjui turime numatę ir du atsarginius variantus: naktį iš 29 dienos į 30 dieną ir naktį iš balandžio 30 d. į gegužės 1 dieną“, – informavo AB „Panevėžio keliai“ projektų vadovas Jevgenijus Šaškovas.
58 metrų ilgio, 77 tonų svorio viaduko perdanga ant paruoštų atramų bus keliama dviem kranais. Kol kranai bus montuojami ir rengiami darbui, eismas magistralėje A2 bus tik robojamas, automobilių srautas reguliuojamas gyvai. Apylanka per Ukmergės miestą eismas bus nukreiptas tik viaduko perdangos užkėlimo darbų metu. Planuojama, kad
Būsimas vaizdas nuo Vilniaus pusėsužkėlimo procesas gali trukti iki 3 valandų.
Kaip jau buvo skelbta, viena didžiausių Baltijos šalyse lietuviško kapitalo kelių ir geležinkelių statybos bendrovių „Panevėžio keliai“ 2016 metų kovo viduryje atnaujino svarbaus projekto magistralėje A2 Vilnius–Panevėžys, ties Žemaitkiemio sankryža Ukmergės rajone, darbus. Magistralinio kelio 72,18 kilometre netrukus iškils šiuolaikiškas pėsčiųjų viadukas, vienintėlis toks šioje magistralėje.
Projektas ties Žemaitkiemio sankryža apima pėsčiųjų viaduko per magistralę A2 avaringame ruože statybą, magistralės platinimą, įrengiant greitėjimo ir lėtėjimo juostas, jungiamųjų kelių abiejose kelio pusėse įrengimą bei dviejų žiedinių sankryžų įrengimą. Iš viso darbai vykdomi arba vykdyti magistralės ruože, kurio bendras ilgis – 1,223 km.
2015 metais atlikti žemės sankasos pėsčiųjų viadukui įrengti darbai, įrengta 3,5 tūkst. metrų drenažo tinklų. Baigti įrengti lietaus nuotėkų tinklai: paklota 1090 metrų tinklų. Praėjusiais metais atlikti dviejų žiedinių sankryžų ir atraminės sienutės įrengimo darbai. 2015 metais tiesiamų naujų jungiamųjų kelių vietoje ir žiedinių sankryžų vietoje, rengiant šalčiui atsparų sluoksnį, baigtas rengti smėlio pasluoksnis (10,5 tūkst. kubinių metrų). Įrengiant kelio konstrukciją, dar spalį paklotas skaldos pagrindas, kurio plotas siekia 16,5 tūkst. kvadratinių metrų.
2015 metų pabaigoje įrengta asfaltbetonio danga kairėje magistralės A2 pusėje, žiūrint nuo Vilniaus, ir dalyje jungiamųjų kelių, statomų magistralės dešinėje pusėje. Asfaltbetonio danga įrengta ir statomoje 2,5 tūkst. kvadratinių metrų ploto poilsio aikštelėje. Kairėje pusėje paklota 8,5 tūkst. kvadratinių metrų dangos su viršutiniu sluoksniu, jungiamuosiuose keliuose – 6,5 tūkst. kvadratinių metrų. Apatinį asfaltbetonio sluoksnį pernai „Panevėžio keliai“ įrengė išplatintoje dešinėje magistralės pusėje, nuo Žemaitkiemio sankryžos iki tilto per Šventosios upę.
Būsimojo pėsčiųjų viaduko vietoje dar praėjusiais metais pastatytos viaduko atramos. Pėsčiųjų viaduko atramų pamatai pastatyti dviejų tipų: gręžtiniai ir gilieji. Viaduko pagrindinės atramos įrengtos iš monolitinio betono, o viaduko pandusų ir laiptatakių atramos – plieninės.
Viaduko plieninės konstrukcijos pagamintos gamykloje Lenkijoje ir į Lietuvą, tiesiog į statybvietę magistralėje, plieninės konstrukcijos sėkmingai atgabentos 2016 m. metų kovo 21 dieną. Perdangos segmentai tarpusavyje sujungti suvirinimo būdu statybvietėje. Visa 58 metrų ilgio, 77 tonų svorio perdanga parengta kelti ant atramų.
Minėti darbai – tai projekto „Eismo saugos ir aplinkosaugos priemonių diegimas 2014–2020 m. TEN–T keliuose. I etapas“, sutarties Nr. 2“ dalis. Darbus „Panevėžio kelių“ bendrovė vykdo vadovaujantis 2015 metų kovo 24 d. sutartimi su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie LR susisiekimo ministerijos. Kiti projekto darbai, diegiant magistraliniuose keliuose šiuolaikiškas eismo saugumo priemones, vykdyti Pasvalio rajone. Bendra sutarties kaina su PVM – 7 milijonai eurų.