Internetinių parduotuvių dabar yra tikrai daug. Pakanka tik užsiregistruoti tokioje platformoje, kaip Shopify ir kiekvienas iš mūsų, labai greitai gali paleisti ir savo e-komercijos verslą. Tačiau paleisti ir sėkmingai klestėti – du skirtingi dalykai. Net ir rinkos žinovai bei profesionalai dažnai suka galvą apie plėtrą, augimą, verslo vystymą ir didesnį pelną. Augant vartotojų lūkesčiams, dabar, kaip niekad anksčiau svarbu pasirinkti tinkamą strategiją ir išvengti klaidų. Kad pavyktų tai padaryti, apžvelgsime dažniausiai daromas internetinių parduotuvių klaidas.
Ignoruojami konkurentai
Elektroninės prekybos sritis yra labai konkurencinga, bet ir labai skaidri. Dėl pastarosios priežasties apsipirkimas internetu labai imponuoja vartotojams, kadangi jie gali laisvai ir greitai pasirinkti norimą tiekėją, lyginti kainas bei priimti geriausius sprendimus.
Kadangi jūs, tikriausiai, prekiaujate produktais ar paslaugomis, kuriuos taip pat parduoda ir aibė konkurentų, negalite sau leisti ignoruoti to, ką daro jie. Konkurencinė analizė yra vienas svarbiausių elementų prieš pradedant verslą, tačiau ją reikia daryti nuolatos. Nors daugiausiai tai apima kainodarą, tačiau yra ir kitų sričių, kur pastovi konkurentų stebėsena duotų naudos.
Nuvertinama rinkos įvairovė
Jūs norite pasiekti visus potencialius pirkėjus. Tam reikia puikios rinkodaros ir optimizavimo. Tačiau, kad ir kiek žinių turite naudodami Adwords, Facebook Business ar kurdami reklaminius banner‘ius per Adobe Photoshop, jums reikia plačius užmojus apimančios rinkodaros strategijos savo internetinei parduotuvei. Kitaip netenkate labai daug progų gauti pajamas. Čia svarbus pirkėjo ciklo pritaikymas:
- Sklaida (TV, radijas, SEO…)
- Veiksmai (Socialiniai tinklai, rinkodaros automatizacija, prekiavimas…)
- Konvertavimas (Bendruomenės kūrimas, Messenger bots kūrimas ir paleidimas…)
- Įsitraukimas (Personalizuotos lojalumo programos, Aukštesnio lygio aptarnavimas…)
Kaip verslo kūrėjai, turite nuolat planuoti, kaip gauti naujų klientų. Čia svarbi įvairovė, kadangi klientai yra pasiskirstę po įvairius kanalus ir terpes skaitmeninėje erdvėje. Nors didžiąją dalį jų pasieksite per socialinius tinklus, tačiau po tikslinės auditorijos tyrimo turėtumėte rasti dar bent 2 kanalus (pvz., radiją ir blog tipo įrašus internetiniame puslapyje), per kuriuos pasiektumėte kitą dalį savo potencialių klientų.
Aklai mažinama kaina
Nors kaina ir yra vienas svarbiausių pasirinkimo kriterijų perkantiems internetu. Dėl to dauguma verslų galvoja, kad mažindami kainas jie visada išloš, nes gaus dar daugiau klientų.
Tačiau net ir žinant tai, kad bene pagrindinė krepšelio apleidimo (angl. cart abandoment) priežastis yra ta, jog klientas kitur rado geresnę kainą (~60-70% pirkėjų ieško tik geriausios kainos), jūs darytumėte didelę klaidą, jeigu mažintumėte kainas tol, kol įtiktumėte tik mažiausių kainų ieškantiems pirkėjams.
Ar mažiausia kaina padėtų jums tapti pelningu verslu ateityje? Tikriausiai, kad ne, nes stambesnieji konkurentai, pamatę, kad sumažinote kainas, gali pradėti kainų karą, kurio smulkus verslas niekada nelaimės. Užuot varžęsi kainų aspektu, stenkitės rasti būdą, kaip pirkėjui sukurti daugiau vertės. Investuokite į prekės ženklą, jo apipavidalinimą, gerus produktų aprašymus, geresnį įpakavimą ir tuomet nereikės užsiimti dempingu.