Yra didmiesčių, kurie žada madingą darbą, bet atima gyvenimą. Yra kurortų, kurie žada poilsį ir ramybę, bet atima galimybę veikti ir save realizuoti. Ir yra Utena. Miestas, kuris siūlo nei daug, nei mažai: šansą būti žmogumi. Tokiais žodžiais galima apibendrinti naująją, savo įvaizdį atnaujinusio Utenos miesto žinią tiek uteniškiams, tiek gyvenimo pusiausvyros pasiilgusiems žmonėms iš visos Lietuvos.
Dešimtys ežerų, nesibaigiantys miškai, sparčiai modernizuojama miesto infrastruktūra, švietimo įstaigos, gilios pramonės tradicijos bei aktyvūs nauji verslai – Uteną šiandien vis drąsiau galima įvardinti kaip puikią vietą ne tik poilsiui, bet ir investicijoms, darbui, savirealizacijai, sveikai ir saugiai kasdienybei bei visaverčiam šeimyniniam gyvenimui.
Kad kuo daugiau žmonių iš visos Lietuvos atrastų išskirtinius geografinius, ekonominius ir socialinius Utenos privalumus, šią savaitę viešai pristatytas atnaujintas Utenos miesto logotipas.
„Yra miestų, kuriuose gera pabūti. Ir yra Utena, kurioje gera pabusti – kiekvieną rytą. Juk tai yra visiems mums ypatingas kraštas, nei per didelis, nei per mažas. Jis suderina ir leidžia mėgautis tiek tikro miesto, tiek ir kurorto privalumais, eliminuodamas tokius trūkumus kaip kamščiai didmiestyje ar ekonominės veiklos stoka sezoniniame kurorte“, – teigia miesto meras Marijus Kaukėnas: „Šiuo metu sparčiai įgyvendiname infrastruktūros ir kt. pokyčius, kurie gyvenimui mūsų mieste suteiks dar daugiau komforto. Sparčiai besikeičiančios Utenos privalumams pabrėžti tarnaus ir naujasis miesto ženklo įvaizdis.“
Uteniškiai jau pastebėjo ir naująjį viešojoje komunikacijoje naudojamą Utenos logotipą. Jis ne tik moderniai atliepia tradicinę miesto simboliką bei spalvas, bet ir išreiškia tris pamatines miesto vertybes. Pasirinktas kvadratėlių rašto (pikselių) dizainas simbolizuoja Utenos atvirumą pažangai, investicijoms ir inovatyvioms verslo idėjoms. Pamatinė mėlyna bei žalia ženklo spalvos įkūnija išskirtinį uteniškių ryšį su gamta: miškais bei ežerais. Likusi geltona spalva simbolizuoja emocinę gerovę, optimizmą ir kūrybinę uteniškių energiją. Logotipe naudojamas U ženklas – tai ne tik lengvai atpažįstama pirmoji miesto raidė, bet ir aliuzija į išskirtinį Utenos miesto santykį su kiekvienu vietos gyventoju ir čia atvykstančiais žmonėmis. Ženklas U gali būti suprantamas ir kaip globaliai žinomo žodžio You (vertimas iš anglų kalbos – tu) trumpinys, primenantis, kad Utena – tai tu ir kad visi mes esame šio miesto kūrėjai ir šeimininkai.
Naujojo Utenos miesto ženklo grafinį sprendimą sukūrė Vilniaus dailės akademijos profesorius, daugiau nei šimto Lietuvos gyvenviečių herbų autorius Rolandas Rimkūnas:
„Kėlėme tikslą suderinti miesto simbolikos tradiciją su šiandieniniu Utenos atvirumu pažangai, inovacijoms, investicijoms. Ne atsitiktinai logotipo U raidė aukštesnė nei įprastuose šriftuose: taip išreiškiamas tikėjimas Utenos ateitimi – augančio miesto perspektyva.“
Kartu su atsinaujinusiu miesto prekės ženklo įvaizdžiu vykdomi aktyvūs Utenos populiarinimo veiksmai žiniasklaidoje, pristatant naują reiškinį Lietuvoje – utenizaciją. Ką reiškia ši provokuojanti sąvoka bei kuo Utena tampa aktuali taip pat ir pagrindinių šalies didmiesčių gyventojams, skaitykite straipsnį atsinaujinusioje miesto svetainėje www.miestaszmogui.lt.
„Žinoma, tam, kad žmonės patikėtų miestu, visų pirma, pats miestas turi patikėti žmonėmis. Ne stabdyti jų iniciatyvą, o ją skatinti. Ne laukti, kol verslas pamatys Utenos privalumus, o padėti juos išnaudoti bei žengti pirmą žingsnį. Būtent tokiu supratimu ir paremta naujoji Utenos – miesto žmogui – koncepcija. Ne veltui ir sakome: „Utena – tai tu, Utenai – reikia tavęs“. Tai yra ne tik šūkis, bet ir įpareigojimas visų pirma ir mums, Utenos savivaldai, įsiklausyti, skatinti ir puoselėti pačių uteniškių iniciatyvą kuriant mūsų miesto ateitį“, – pabrėžia M. Kaukėnas.


















