Norite kuo geriau pasirūpinti savo automobiliu? Sužinokite viską apie alyvos filtrus ir kada bei kodėl jūsų automobiliui reikia pakeisti alyvos filtrą. Šiuolaikinės transporto priemonės veikia nuo variklio alyvos, o šios alyvos filtravimas yra beveik toks pat svarbus jūsų transporto priemonės sveikatai, kaip ir pačios alyvos. Pirmuosiuose automobiliuose nebuvo tokių alyvos filtrų, kokius žinome šiandien, o vietoj jų tepalo siurblio įleidimo angų buvo sumontuoti paprasti tinkliniai sietai. Jie nebuvo ypač veiksmingi, todėl alyvos buvo keičiamos dažniau, nei esame įpratę šiandien. Jei rimtai siekiate, kad jūsų transporto priemonė veiktų kuo ilgiau, labai svarbu suprasti, ką veikia alyvos filtrai, kaip jie veikia, kada ir kodėl juos keisti.
Kas yra automobilio alyvos filtras? Alyvos filtrai kuo ilgiau palaiko variklio alyvą kuo švaresnę. Variklio alyva skirta tekėti per judančias variklio dalis, išlaikant jas suteptas ir apsaugant nuo perkaitimo. Šio proceso metu alyva surenka smulkias šiukšles, pvz., metalines drožles iš variklio, kai jis veikia. Dėl šių nepageidaujamų teršalų aliejus laikui bėgant tirštėja. Tai palaipsniui mažina alyvos, kaip tepalo ir aušinimo skysčio, veiksmingumą, todėl daugelis jūsų transporto priemonės judančių dalių susidėvi greičiau. Alyvos filtrai atitolina šį procesą, nes surenka ir sulaiko teršalus, o kartu leidžia palyginti neužterštos alyvos tekėjimą. Kada turėčiau pakeisti alyvos filtrą? Daugelis automobilių gamintojų ir mechanikų rekomenduoja keisti alyvos filtrą kiekvieną kartą, kai keičiate alyvą. Paprastai alyvą turėtumėte keisti kas 10000 kilometrų arba kas šešis ar aštuonis mėnesius. Suprantama, kad variklio alyvos keitimas vyksta kartu su filtro keitimu, nes nėra prasmės pumpuoti naują, švarią alyvą per nešvarų, naudotą filtrą.
Kodėl reikia keisti alyvos filtrus? Alyvos filtrai atlieka svarbų darbą, bet jie negali jo atlikti amžinai. Galų gale, natūraliai susidarantys teršalai iš variklio užpildo jūsų filtrą iki galo ir neleis jam atlikti savo darbo. Užsikimšęs filtras sumažina alyvos srautą, todėl atsidaro įmontuotas slėgio mažinimo vožtuvas, todėl alyva gali visiškai apeiti filtrą. Dėl alyva greičiau užsiteršia, todėl greitai judančios variklio dalys yra mažiau sutepamos ir labiau linkusios perkaisti. Trumpai tariant, nepakeistas nešvarus filtras sumažina variklio eksploatavimo laiką, nes nauja, švari variklio alyva daug greičiau užsiteršia ir tampa neveiksminga. Štai kodėl geriausia yra pakeisti alyvos filtrą kiekvieną kartą, kai keičiate variklio alyvą.