Po testinio važiavimo su „Subaru Impreza WRC“ bolidu Benediktas Vanagas ramus. Pasak „General Financing – Autopaslauga by Pitlane“ komandos piloto, pasiruošimas „300 Lakes Rally” varžyboms vyksta sklandžiai, su šturmane Greta Germanavičiūte grįžtame į sportinį bendravimą, organizatoriai rūpinasi įdomesne trasa, sinoptikai prognozuoja saulę, o fanai – palaiko ir nekantrauja išvysti važiuojančius.
Kaip ir ralio organizatoriai, prieš išvyką į Zarasus B. Vanagas akcentuoja laukiantį karštį ir vairuotojų bei žiūrovų saugumą.
- Šiais metais „300 Lakes Rally“ dalyvaus beveik 100 ekipažų. Matysime „Traband“ bolidą, turėsime svečių iš 10 užsienio valstybių. Renginys bus didelis ir neeilinis. Kuo išsiskirs Benedikto Vanago ekipažas?
- Neturim tikslo išsiskirti. Daug lenktyniaujame užsienyje, o mūsų fanai – Lietuvoje. Tiesiog tai bus galimybė būti drauge. Nemažai žiūrovų atvyks pamatyti ir išgirsti kaip važiuoja WRC bolidas. Pasiruošime Dakarui šis ralis turi treniruotės statusą. Nušaunam daug zuikių vienu metu.
- Tik praėjusį savaitgalį jūsų mechanikus pasiekė „Subaru Impreza WRC“ greičio dėžė. Kartu su ja atvyko specialistas iš Didžiosios Britanijos. Kokios būklės jūsų automobilis likus porai dienų iki lenktynių?
- WRC bolidas – sudėtingas inžinerijos kūrinys. Šiam legendomis apipintam modeliui jau penkiolika metų. Teisinga šio automobilio priežiūra yra reikalinga, kad galėtume netrukdomi daryti savo darbą. Trys dienos numatytos tinkamam automobilio nustatymui bei testams. Pašalinome kelis potencialius gedimus. Dirbti su specialistais visada atsiperka.
- Zarasuose kelio knygą jums skaitys Greta Germanavičiūtė. Kuo važiavimas su ja skiriasi nuo važiavimo su kitais šturmanais?
- Kiekvienas specialistas yra unikalus. Vertinu Gretos patirtį bei kruopštumą. Todėl mes ir esame viename ekipaže.
- Kaip jūsų duetas atrodo testiniuose važiavimuose?
- Bandymuose naudojam neilgą, apie 3-5 kilometrų atkarpą. Įveikdami tą pačią trasą reguliuojame automobilį, atliekame įvairius bandymus. Tai darome tam, kad lenktynėse galėtumėme įgyvendinti suplanuotą strategiją.
- Organizatoriai šių metų ralį pasitinka šūkiu „Geriausia Tavo vasaros išvyka“. Ko reikia, kad ši išvyka taptų geriausia jums?
- „300 ežerų ralis“ – geriausia vasaros automobilių sporto šventė. Čia verta būti vien dėl to, kad į Aukštaitiją atvyksta daug mūsų komandos fanų. Zarasams jaučiu sentimentus. Čia vaikystėje leisdavau vasaros atostogas.
- Pernai trasoje buvo vienas tramplinas. Šiemet organizatoriai paruošė du…
- Ore automobiliai negreitėja, tačiau šis vaizdas ypač mėgstamas žiūrovų. Vertinu tai, kad organizatorių komanda deda pastangas padaryti renginį dar patrauklesnį. Mes savo ruožtu suteiksime emocijų.
- Už ilgiausią šuolį numatytas specialus prizas. Kuris ekipažas, jūsų manymu, šioje rungtyje favoritas?
- Potencialiai WRC automobilio konstrukcija labiausiai leidžia įgyvendinti ilgiausio šuolio strategiją. Ralyje turėsime kitokių užduočių, tad specialiai dėl šio prizo nesigrumsime (juokiasi).
- Savaitgalį prognozuojamas saulėtas ir sausas oras. Sausa trasa yra dulkėta ir pavojinga. Kaip ruošiatės tokiems iššūkiams?
- Didelis karštis nepadeda gerai koncentracijai. Man asmeniškai tai nebus didelė kliūtis. Dakare esu įgavęs šiokį tokį imunitetą bei turiu patirties, ką reikia daryti, kad karštis neblogintų gyvenimo. Karštis ir vėjo nebuvimas sukelia ilgai neišsisklaidančias dulkes. Tai mažina matomumą bei padidina klaidos riziką. Tikiu, kad vairuotojai ir žiūrovai bus išmintingi ir neprisiims neišmintingų rizikų.