Senais laikais žinojome tik tris dviračių rūšis – įprastas gremėzdiškasis, patobulintas turistinis ir vaikiškas. Per keletą dešimtmečių dviračių rinka Lietuvoje neišpasakytai išsiplėtė. Pamėginsime aptarti bent pačias populiariausias dviračių rūšis.
Ką galima pasakyti apie kalnų dviračius?
Šių dviračių paskirtis – važinėti kalnuotomis ir nelygaus reljefo vietovėmis. Jie itin paklausūs tarp jaunimo ir sportiškai nusiteikusių bei aktyviai mėgstančių leisti laisvalaikį žmonių. Šių dviračių rėmas būna sustiprintas, o pėdalinės velenas kilstelėtas aukščiau nuo žemės, kas padidina jo pravažumo galimybes. Jų vairas būna truputį lenktas ir gana platus, diskiniai stabdžiai garsėja savo patikimumu. Šis dviratis įprastai sveria iki dvylikos kilogramų.
Kuo išsiskiria universalus hibridinis dviratis?
Hibridiniai dviračiai yra panašūs į turistinius ir kalnų dviračius. Jie sukomplektuoti be papildomų aksesuarų, kurie būdingi turistiniams dviračiams. Jie neturi ir plačių, gruboko protektoriaus padangų, kokius turi kalnų dviračiai. Todėl jie puikiai gali važiuoti ir asfalto keliais. Kadangi hibridinių dviračių rėmo struktūra skiriasi nuo kalnų tipo dviračio, važiuojančiojo rankos būna mažiau apkrautos, todėl nėra sunku nuvažiuoti ir didesnius atstumus. Jie tinka važinėti ir miško keliais, parkų takais ir pan.
Kas būdinga miesto dviračiams?
Šie dviračiai skirti važinėti tik mieste. Jų vairas lenktas ir platus, sėdynė minkšta ir patogi. Nedidelis atstumas tarp sėdynės ir vairo leidžia važiuojančiam sėdėti beveik vertikaliai. Į šių dviračių komplektą įeina skydeliai, bagažinė, grandinės apsauga, apšvietimo sistema. Šios rūšies dviračiai sveria iki aštuoniolikos kilogramų. Kad jie būtų dar lengvesni, jų rėmai gaminami iš aliuminio.
Kuo ypatingi plento dviračiai?
Šio tipo dviračius dar vadina ir lenktyniniais, jie skirti greitam važiavimui asfaltuotais keliais. Jie pasižymi savo kietumu ir svoriu. Jų sėdynė būna iškelta aukščiau vairo, tai sumažina dviratininkui vėjo pasipriešinimą, todėl jis gali važiuoti greitesniu tempu. Plento dviračių ragai būna užriesti į apačią, o pavarų perjungimo rankenėlės įmontuotos į stabdžių rankenėlės, tad pavaros būna perjungiamos palenkiant rankenėlę į reikiamas puses. Jei norite dar daugiau sužinoti apie dviračių rūšis, informacijos ieškokite internetinės parduotuvės svetainėje: https://www.aleina.lt/1208-dviraciai.