2025 m. lapkričio 25 d. Ignalinos rajono savivaldybės administracijos Švietimo ir kultūros skyriaus vedėja Gražina Mackonienė, vyriausioji specialistė Rita Gasiukevičienė, Ignalinos rajono švietimo pagalbos tarnybos direktorė Rima Cibulskienė, visų trijų savivaldybės gimnazijų – Ignalinos Česlovo Kudabos, Didžiasalio „Ryto“ ir Vidiškių – vadovai ir STEAM sričių mokytojai lankėsi Visagine bei praktiškai susipažino su jau metus veikiančiu Niutono kambariu.
Ignaliniečius pasitiko Visagino švietimo pagalbos tarnybos direktorė Eleonora Dutkevičienė, kuri pristatė Niutono koncepciją ir trumpai papasakojo apie Niutono kambarių veiklą, socialinė pedagogė metodininkė Birutė Stefanskienė, Niutono kambario metodininkės Donata Radionova bei Loreta Akopova.
Niutono koncepcija siekia ugdyti mokinius, įkvepiant juos pasitikėti savimi, patirti atradimo džiaugsmą, o galbūt net norą tapti naujos kartos mokslininkais, inžinieriais ar technologijų specialistais. Ši erdvė ne tik stiprina STEM žinias, bet ir ugdo gebėjimus dirbti komandoje, spręsti problemas bei taikyti inovatyvius sprendimus.
Niutono koncepcija itin tinka įtraukiajam ugdymui, nes mokymas orientuotas į praktines veiklas, teigiamas patirtis, kai kiekvienas vaiko atsakymas bei pasirinkimas yra geras.
Niutono kambariai veikia 18-koje pasaulio šalių (pradininkė – Norvegija). Lietuvoje pirmasis ir kol kas vienintelis toks kambarys įsteigtas Visagine. Čia įdiegti kol kas 2 Niutono koncepcijos ugdymo moduliai: „Robotai ir apskritimai“ (10-12 metų vaikams) ir „Mes atrandame energiją“. Visi vizito dalyviai, konsultuojant Niutono mokytojoms, praktiškai išbandė šių modelių patyrimines veiklas.
Vizito pabaigoje, dalyvaujant Visagino savivaldybės administracijos Švietimo, sporto ir kultūros skyriaus vedėjai Monikai Gutei ir vyriausiajai specialistei Irenai Rokickaitei, aptartos tolimesnės Ignalinos ir Visagino bendradarbiavimo galimybės STEAM srityje.
Pirmieji Ignalinos mokyklų mokinių vizitai Visagino Niutono kambaryje numatyti jau gruodžio mėnesį. Tikimės sklandaus ir ilgalaikio bendradarbiavimo.



















