„General Financing – Autopaslauga by Pitlane“ komandos šturmanei Gretai Germanavičiūtei šis ketvirtadienis (08.06) prasidėjo anksti.
Ekipaže su Benediktu Vanagu „300 Lakes Rally“ važiuosianti šviesiaplaukė garbanė iš Vilniaus atvyko į Zarasus, dalyvavo techninėje komisijoje ir iškart išskubėjo į trasą. Čia pagrindinė šturmanės užduotis – preciziškai susirašyti kelio knygą. Vėliau lenktynininkų lauks testinis važiavimas, o dieną vainikuos kvalifikacija.
Pakeliui į Zarasus G. Germanavičiūtė pasidalino mintimis apie darbą su vienu žymiausių Lietuvos lenktynininkų, patirtį važiuojant legendiniu „Subaru Impreza WRC“ bei savaitgalio planus.
- Greta, koks buvo pirmasis įspūdis važiuojant su B. Vanagu ir kaip darbas su šiuo lenktynininku atrodo dabar?
- Prieš pradedant važiuoti drauge, Benediktą pažinojau. Pirmą kartą startavome 2013 metų „Halls Winter Rally“ varžybose. Sprendimas važiuoti drauge buvo spontaniškas, tuomet apie ilgalaikį bendradarbiavimą negalvojome. Bet komanda esame jau trejus metus. Jei atvirai, man buvo labai smalsu išbandyti legendinį „Subaru IMPREZA WRC“, nes jokiame panašiame bolide iki tol neteko sėdėti. Be to, Benediktas garsėjo kaip mėgstantis važiuoti ant ribos. Užtruko, kol vienas prie kito pripratome.
Turėjome gerų ralių, tačiau turėjome ir daug techninių iššūkių, kurie mums neleido važiuoti pilnavertiškai. Manau, esame gerai vienas kitą suprantantis duetas ir tobulėjame per kiekvienas varžybas.
- Paminėjote „Subaru Impreza WRC“ bolidą…
- Važiuoti ralyje „Subaru WRC“ bolidu yra unikali patirtis. Kitaip ir būti negali, nes šis automobilis sukurtas lenktyniauti. Iš kitos pusės, automobilis sensta ir kelia vis daugiau iššūkių.
- Kaip automobilis ir jūsų ekipažas veikė bandymuose prieš „300 ežerų ralį“?
- Po skaudaus nestarto Utenoje nusprendėme, jog technines problemas reikia išspręsti iš esmės. Greičių dėžę siuntėme į Didžiąją Britaniją, kur ją atstatė visiškai. Testus vykdėme drauge su inžinieriumi iš Anglijos, „Subaru” automobilių specialistu. Rezultatais esame patenkinti. Pamatėme, kas negerai. Aptikome šiokių tokių nesklandumų ir spėjome juos pašalinti. Jausmas geras grįžti į lenktyninio automobilio kėdę. Įsitikinome, kad pertrauka buvo išties ilga, todėl keliame tikslus vėl susidraugauti su automobiliu ir nuvažiuoti kuo daugiau kilometrų sportiniame režime.
- Ko tikitės iš savaitgalio Zarasuose?
- „300 Lakes Rally“ yra vienas gražiausių, geriausių ir laukiamiausių ralių Lietuvoje. Čia puikūs greičio ruožai, važiuoja daug konkurencingų ekipažų, lenktynes stebi minios žiūrovų. Motyvacija finišuoti šiame ralyje yra didesnė nei bet kuriame kitame.
- O nugalėtojų pakyla? Kiek realu jūsų ekipažui tapti prizininkais?
- Prastas lenktynininkas tas, kuris nenori užlipti ant nugalėtojų pakylos. Bet šiose lenktynėse prioritetus dedame kitose vietose. Sakykime, visiems būsime konkurencingi (šypsosi). Jaučiame atsakomybę prieš fanus, sirgalius. Jaučiame didelį jų palaikymą, todėl stengsimės kaip niekad.
- Kokie pagrindiniai iššūkiai Zarasuose laukia lenktynininkų ir konkrečiai jūsų ekipažo?
- Didžiausias iššūkis visiems lenktynininkams šiame ralyje bus dulkės. Kalbant ne ralio terminais, kamuolys ne mūsų pusėje, nes turėjome ilgą pertrauką kaip ekipažas. Ten, kur dulkės, reikalingas precizinis ekipažo susikalbėjimas. Jei nori vairuoti greitai ar labai greitai, bus labai svarbus tikslus stenogramos surašymas, kadangi esant prastam matomumui vairuotojas turi 100 procentų pasitikėti šturmanu. Kitu atveju prarasime labai daug laiko bereikalingiems stabdymams.
- Jau šįvakar vyks kvalifikaciniai važiavimai, kuriuose pozicijas pasidalins pirmieji 20 ekipažų. Kokios starto numerio norėtų „General Financing – Autopaslauga by Pitlane“ komanda?
- Norime kuo aukštesnio, nes jei vėjo nebus, dulkės nesisklaidys. Tokios sąlygos apsunkins vėliau važiuosiančių galimybes važiuoti greitai. Darysime viską, kad mums pasisektų.