Rokiškio rajono savivaldybės vadovai sulaukė AB „VIA Lietuva“ vadovaujančių specialistų vizito – taip sureaguota į rajono mero Ramūno Godeliausko raštą LR susisiekimo ministrui bei VIA Lietuva dėl prastos valstybinės reikšmės kelių būklės rajone.
Rašte LR susisiekimo ministrui išvardinta 11 problematiškiausių ir prasčiausios būklės valstybinių kelių ruožų rajone: krašto kelio Radiškis-Anykščiai-Rokiškis ruožai nuo 76 iki 78 km bei nuo 81,5 iki 85,6 km, krašto kelio Biržai-Pandėlys-Rokiškis sankryža su Rokiškio miesto Vilties gatve, rajoninio kelio Rokiškis-Žiobiškis-Paliepis ruožas nuo 0,17 iki 1,88 km, krašto kelio Biržai-Pandėlys-Rokiškis ruožas nuo 42,9 iki 44,9 km ir nuo 49 iki 54 km, rajoninio kelio Čelkiai-Jūžintai-Užpaliai ruožas nuo 6,4 iki10,6 km, rajoninio kelio Rokiškis-Juodupė-Onuškis-Ilzenbergas ruožas nuo 11 iki 12,5 km, rajoninio kelio Rokiškis-Maineivos-Naujasodė ruožai nuo 8 iki 12 km, rajoninio kelio Pandėlys-Suvainiškis-Nereta ruožai nuo 12,3 iki 13,3 km, rajoninio kelio Kamajai-Nevieriai-Panemunėlio g. st. ruožas nuo 12,1 iki 15,2 km, rajoninio kelio Laibgaliai-Kriaunos-Juozapava ruožas nuo 13,8 iki 15 km, krašto kelio Daugpilis-Rokiškis-Panevėžys ruožas nuo 36,38 km iki 40,02 km.
Bendrovė keičia biurokratinį bendravimo stilių, kai į pretenzijas buvo atsakinėjama raštais, o problemos nesprendžiamos.
Šiuo metu problemos sprendžiamos gyvu ar nuotoliniu kontaktu, pasitelkiant ekspertus, o ne atsirašinėjimais. Ir konkrečiais darbais. Visos lėšos pastaraisiais metais buvo nukreipiamos transeuropinio kelio tinklui VIA Baltica ir keliui Utena-Vilnius.
Dabar gali būti nedidelis atokvėpis, kai lėšas galima nukreipti į regionus.
„Degantis“ projektas yra pėsčiųjų ir dviračių tako Rokiškis-Bajorai įgyvendinimas, nes skirtus pinigus savivaldybė turi įsisavinti iki 2026 m. birželio mėnesio.
Išblukę kelio ženklai, įrengti VIA Lietuva priklausančiuose keliuose – dėl jų savivaldybė sulaukia nemažai gyventojų skundų.
Tie ženklai draudžiamieji, stovi miesto centre, kur yra vienpusis judėjimas, todėl atvykusiems svečiams gali sukelti problemų ar net baigtis tragiškai.
Artėjant žiemos sezonui, kalbėta ir apie VIA Lietuva priklausančių kelių valymą, kuris skiriasi ir nuo kelio kategorijos. Dėl to žiemą kyla nemažai problemų net mokykliniams autobusiukams, vežantiems mokinius į ugdymo įstaigas.
Pasiteirauta ir dėl žvyrkelių asfaltavimo programos įgyvendinimo bei, kokių vilčių gali turėti savivaldybė. Pasirodo, kad greičiausiai eilė ateis 30-oje vietoje esančiam 11 km žvyrkeliui Kamajai-Jūžintai. Jau kitais metais bus pradėtas rengti jo projektas, o išasfaltuoti jį žadama 2027-aisiais.
Savivaldybė vadovai prašė išspręsti ir pavojingos bei nelaimes nešančios sankryžos, kur susiduria keliai iš Kamajų ir Obelių, klausimą. Čia visai neseniai įvyko tragiškas autoįvykis, nusinešęs Rokiškio krašto garbės piliečio Jono Dovydėno gyvybę.
Taip pat keltas klausimas ir dėl viaduko dangos bei apšvietimo. Viadukas – pagrindinis įvažiavimas į Rokiškį, nuolat keliantis problemų dėl slidžios dangos ir kylančių avarijų. VIA Lietuva specialistai pažadėjo, kad danga bus atiduota tirti į laboratoriją, jeigu ji išties neatitinka reikalavimų, problemą reikės spręsti.
Dėl viaduko apšvietimo Rokiškio rajono savivaldybė pasiruošusi bendradarbiauti su VIA Lietuva ir pati investuoti lėšas. Šį klausimą taip pat pažadėta išspręsti.
Svečiiai buvo apvežioti po įvairius neužbaigtus ruožus, kurių sutvarkymas tikrai nereikalauja milijoninių lėšų, kad ir liūdnai pagarsėjusio Kavoliškio pėsčiųjų ir dviračio tako neužbaigtas tvarkyti 20 metrų ruožas.
Yra vilčių, kad problemų sprendimas paspartės, bent jau tų problemų, kurios nereikalauja didelių investicijų.


















