Itin sparti technologijų plėtra kartu su nepakankamu STEAM (gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, menų ir matematikos) svarbos suvokimu kelia vis daugiau iššūkių. Siekdami sumažinti šių pokyčių poveikį Biržų rajono savivaldybė kartu su Žiemgalos planavimo regionu bei Bauskės ir Pakruojo rajono savivaldybėmis įgyvendina 2021–2027 m. Interreg VI-A Latvijos ir Lietuvos bendradarbiavimo per sieną programos projektą Nr. LL-00087 „Ateities įgūdžių pagrindas – žinios ir gebėjimai STEAM srityje“, #fit4future (toliau – Projektas), kuriuo siekiama gerinti supratimą apie STEAM, didinti projekto partnerių pajėgumus, tobulinti bei įvairinti STEAM pasiūlą partnerių ugdymo įstaigose. Projekto įgyvendinimo metu bus kuriama STEAM ekosistema, siekiant skatinti mokyklų, savivaldybių, aukštųjų mokyklų, verslininkų, NVO bendradarbiavimą, atsižvelgiant tiek į esamus, tiek į būsimus poreikius.
Projekto tikslas – pasitelkus inovatyvius metodus ir bendradarbiavimo priemones stiprinti švietimo specialistų ir studentų gebėjimus bei palaikyti geresnį bendradarbiavimą STEAM srityje.
Biržų rajono savivaldybės administracija kartu su Biržų „Aušros“ pagrindine mokykla, kuri yra pagrindinė bendradarbiaujanti ugdymo įstaiga projekte, siekdama stiprinti švietimo specialistų gebėjimus, skatinti mokinių sąmoningumą ir domėjimąsi renkantis STEAM krypties dalykus, stiprinti mokinių STEAM objektų mokymosi įgūdžius naudojant inovatyvius metodus, organizuos bendras visų partnerių veiklas, kurių metu švietimo specialistai įgaus žinių, kaip tobulinti STEAM mokymą, kaip didinti mokinių supratimą apie STEAM svarbą ateities karjeros kūrime, kaip į ugdymo procesą įtraukti verslininkus ir kt. Mokiniams bus organizuojamos varžybos „Surask sprendimą“ bei „Išspręsk verslininko problemą“, ugdančios problemų sprendimo, loginio mąstymo įgūdžius, organizacinius gebėjimus, kūrybiškumą, leisiančios susipažinti su versle kylančiais iššūkiais.
Biržų mokyklų švietimo specialistams Projekto metu suplanuoti seminarai STEAM dalykų mokymo temomis, o Biržų „Aušros“ pagrindinės mokyklos mokiniams – mokymų ciklai STEAM srityje, bendraveikų su verslininkais renginiai. Mokiniams ir švietimo specialistams suplanuotos išvykos pas Projekto partnerius į ten vyksiančius mokymus, konkursus, stovyklą, kurių metu dalyviai ne tik įgis naujų patirčių, žinių, bet ir lavins anglų kalbos bei komandinio darbo įgūdžius.
Iš Projekto lėšų Biržų „Aušros“ pagrindinei mokyklai bus perkami nešiojamieji kompiuteriai, su kuriais mokiniai robotikos užsiėmimų metu galės kurti, projektuoti, programuoti, koduoti, atlikti robotų simuliacijas, kurti prototipus, apdoroti duomenis ir analizuoti bei kurti tinklus.
Projekto veiklos pradėtos dar prieš vasaros atostogas – Biržų „Aušros“ pagrindinės mokyklos 7 klasių mokiniai jau lankėsi Utenos STEAM atviros prieigos centre, kuriame dalyvavo skirtingose veiklose: „Animacijų žaidimų kūrimas“, „Išmanusis ateities namas“, „Asteroidai – įdomūs, paslaptingi, pavojingi“ bei „Įvaldyk automatines pipetes“. Veiklų metu mokiniai susipažino su gamtos mokslų, inžinerijos, matematikos, technologijų dėsniais ir naujausiais išradimais, savarankiškai eksperimentavo ir kūrė.
Projekto įgyvendinimo laikotarpis: 2024 m. vasario 1 d. – 2026 m. sausio 31 d.
Projekto vadovaujanti partnerė – Žiemgalos planavimo regionas (Latvija).
Partneriai: Bauskės savivaldybė (Latvija); Pakruojo rajono savivaldybės administracija (Lietuva); Biržų rajono savivaldybės administracija (Lietuva).
Bendra projekto vertė – 303 657,80 Eur, iš kurių Europos regioninės plėtros fondo finansavimas – 242 926,24 Eur.
Biržų rajono savivaldybės administracijos biudžetas projekte – 59 090,80 Eur, iš kurių Europos regioninės plėtros fondo finansavimas − 47 272,00 Eur.
Projektas finansuojamas 2021–2027 m. Interreg VI-A Latvijos ir Lietuvos bendradarbiavimo per sieną programos.