Artimiausiu metu pradedama valstybinės reikšmės magistralinio kelio A17 Panevėžio aplinkkelio, sutampančio su magistralės „Via Baltica“ trasa, rekonstrukcija – reikšmingas žingsnis tobulinant tarptautinės svarbos kelių, kertančių Lietuvos teritorija, tinklą.
22 kilometrų ilgio aplinkkelis bus išplatintas nuo dviejų iki trijų eismo juostų, įrengiant 2+1 tipo kelią, kai automobilių eismas papildoma trečiąja eismo juosta, einančia kelio viduriu, kas kelis kilometrus keičia eismo kryptį. Taip sudaromos sąlygos kas keli kilometrai saugiai aplenkti lėčiau važiuojančius automobilius, kas itin aktualu „Via Baltica trasoje, pasižyminčioje didėjančiais tranzitinio sunkiojo transporto srautais ir aukštais avaringumo rodikliais. Eismo saugumui užtikrinti 2+1 kelyje bus panaudoti priešingų krypčių eismą atskiriantys metaliniai atitvarai, kitos eismo saugumo priemonės.
„Sprendimas rekonstruoti aplinkkelį į 2+1 tipo kelią buvo priimtas remiantis gerąja Skandinavijos šalių praktika, kur tokio tipo keliai yra tapę norma“, – informavo Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie LR susisiekimo ministerijos vadovas Egidijus Skrodenis. Tokiu būdu numatyta rekonstruoti visą aplinkkelio trasą.
Rangos darbų sutartis dėl Panevėžio aplinkkelio I etapo rekonstrukcijos darbų, apimančių aplinkkelio dalį nuo 0,00 iki 10,53 kilometro, su viešųjų pirkimų konkursą laimėjusiu rangovu AB „Panevėžio keliai“ pasirašyta 2017 m. kovo 27 d. Pradedamas rekonstruoti ruožas driekiasi nuo dobilo formos dviejų lygių sankryžos ties Šilagalio kaimu, kur susikerta magistralinis kelias A2 Vilnius–Panevėžys ir magistralinis kelias A8 Panevėžys–Aristava–Sitkūnai („Via Baltica“), iki dobilo formos Nausodės sankryžos, kur A17 Panevėžio aplinkkelis kerta magistralinį kelią A9 Panevėžys–Šiauliai. Darbus numatoma atlikti nenutraukiant eismo.
Panevėžio aplinkkelis yra transeuropinio kelių tinklo TEN-T dalis ir sutampa su tarptautine automobilių transporto magistrale „Via Baltica“. 22 kilometrų ilgio aplinkkelio trasa kerta Panevėžio ir Upytės seniūnijas. Magistralinis kelias čia dažnai tarnauja kaip techninis kelias žemės ūkio transportui, ko eismo saugumo požiūriu neturėtų būti. Eismo juostų skaičiaus didinimas šioje magistralinio kelio atkarpoje gyvybiškai svarbus, nes papildoma juosta ne tik padidins kelio pralaidumą, bet ir pagerins sudėtingą eismo saugumo situaciją.
Iliustracijoje: Eismo organizavimo sprendiniai, panaudojant 2+1 metodą, Panevėžio aplinkkelio dalyje nuo dobilo formos dviejų lygių sankryžos ties Šilagalio kaimu, kur susikerta magistralinis kelias A2 Vilnius–Panevėžys ir magistralinis kelias A8 Panevėžys–Aristava–Sitkūnai („Via Baltica“), iki dobilo formos Nausodės sankryžos, kur A17 Panevėžio aplinkkelis kerta magistralinį kelią A9 Panevėžys–Šiauliai.
Papildoma informacija:
Remigijus Lipkevičius, LAKD Finansinės paramos projektų administravimo skyriaus vedėjas,
tel. + 370 5 232 9650, el. p. remigijus.lipkevicius@lakd.lt
Rasa Čepienė, AB „Panevėžio keliai“ atstovė ryšiams su visuomene,
tel. + 370 611 481433, el. p. rasa.cepiene@paneveziokeliai.lt
AB „Panevėžio keliai” inf.